مطالعات نشان می‌دهد تا به امروز ۴۳٫۱% از کل وب‌سایتها‌ که چیزی حدود ۸۱۰ میلیون سایت می‌شود، با وردپرس (WordPress) طراحی شده است، آمار چشمگیری است، درست است؟ خب حالا که این موضوع را فهمیدیم ببینیم وردپرس WordPress  چیست و دلایل محبوبیت آن کدام است؟

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرتمند است که برای ایجاد و مدیریت وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. این سیستم محبوب و پرکاربرد توسط میلیون‌ها وبسایت در سراسر جهان استفاده می‌شود. وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی حرفه‌ای و کد نویسی وبسایتی حرفه‌ای و کارآمد را ایجاد کنید. با استفاده از وردپرس، شما می‌توانید محتوا، تصاویر، ویدئوها و سایر اجزای وبسایت خود را به راحتی مدیریت کنید. اگر می‌خواهید بدانید طراحی سایت چیست و راه‌های دیگر برای طراحی یک سایت را بدانید روی لینک کلیک کنید.

سیستم مدیریت محتوا (CMS)  چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک ابزار است که به شما کمک می‌کند تا محتوای وبسایتتان را به راحتی ایجاد، ویرایش و مدیریت کنید. با استفاده از CMS، شما نیازی به دانش فنی عمیق در زمینه برنامه‌نویسی ندارید و می‌توانید به راحتی وبسایت خود را به‌روز رسانی کنید CMS امکاناتی مانند مدیریت محتوا، سازماندهی، قالب‌بندی وبسایت و افزودن افزونه‌ها و قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کند.

طراحی سایت وردپرسی

مزایای طراحی سایت با وردپرس

جالب است بدانید که وردپرس برای ساخت وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها بسیار محبوب است و دارای مزایای زیادی است. در زیر به برخی از مزایای وردپرس اشاره می‌کنیم:

 

راحتی کار با آن

استفاده از وردپرس خیلی راحت است و حتی کسانی که به تازگی وارد حرفه‌ی طراحی سایت شده‌اند هم راحت می‌توانند با آن کار کنند. رابط کاربری ساده‌ای دارد وجامعی که درمورد وردپرس وجود دارد، کمک می‌کند طراحی سایت با وردپرس ومدیریت آن برای شما راحت باشد.

انعطاف پذیری بالا

شاید دور از ذهن باشد ولی طراحی سایت با وردپرس انعطاف پذیری بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد وبسایتتان را با توجه به نیازهای خاص خود شخصی‌سازی کنید. با استفاده از قالب‌ها و پلاگین‌های مختلف، می‌توانید ویژگی‌های متفاوت و منعطف، مطابق با هدفی که از سایت دارید را ایجاد و شخصی‌سازی کنید.

 

طراحی سایت با وردپرس

قابلیت گسترش

جالب است بدانید که وردپرس دارای بازار بزرگی از قالب‌ها و پلاگین‌ها است که به شما امکان می‌دهد سایتتان را به دلخواه تغییر دهید و امکانات جدیدی به آن اضافه کنید.در طراحی سایت با وردپرس، با استفاده از قالب‌های حرفه‌ای،می‌توانید طرح بندی‌های منحصر به فرد و ظاهری جذاب برای وبسایتتان انتخاب کنید و با استفاده از پلاگین‌ها، قابلیت‌های جدید و عملکرد بهتری را به سایت اضافه کنید.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

وردپرس با سئوSEO  سازگار است. با استفاده از پلاگین‌های SEO مانند Yoast    SEO  یاAll in One SEO Pack  ، می‌توانید عناوین، توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با صفحات سایتتان را بهینه کنید.

امنیت بالا

وردپرس توسط یک جامعه فعال از توسعه دهندگان (Developers) پشتیبانی می‌شود و به‌روزرسانی‌ها منظم ارائه می‌شود. این به  معنی این است که آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی به سرعت تصحیح می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید با طراحی سایت با وردپرس، از سایتتان به لحاظ امنیتی محافظت کنید.

معایب طراحی سایت با وردپرس

درست است وردپرس سیستم مدیریت محتوا محبوبی است، اما مانند هر سیستم دیگری نقاط ضعف دارد. در ادامه به بعضی از معایب وردپرس اشاره می‌کنیم:

آسیب پذیری امنیتی

جالب است بدانید که اگر نسخه وردپرس سایتتان یا پلاگین‌های نصب شده در آن به روز نباشند،ممکن است هدف حمله‌های امنیتی قرار بگیرد و سایتتان آسیب‌پذیر شود. سعی کنید همیشه آنها را به روز نگه دارید از ما گفتن!

پیچیدگی برخی پلاگین‌ها

با وجود تنوع بسیاری از پلاگین‌های موجود برای وردپرس، بعضی از آنها ممکن است پیچیدگی‌ها و مشکلات فنی داشته باشند. این ممکن است بخاطر ناسازگاری با قالب‌ها یا نسخه وردپرس‌تان باشد.

وابستگی به پلاگین‌ها

در طراحی سایت با وردپرس، ممکن است برای یک عملکرد خاص در سایتتان به یک پلاگین ویژه نیاز داشته باشید، و اگر آن پلاگین نباشد کار سایت مختل می‌شود، پس سعی کنید پلاگین‌های‌تان مخصوصا پلاگین‌های ضروری سایتتان را از سایت‌های معتبر خریداری کنید؛ یادتان نرود که پلاگین را یک توسعه دهنده یا Developer  معتبر منتشر کرده باشد تا از بروزرسانی و در دسترس بودن همیشگی آن مطمئن باشید.

قالب وردپرس چیست؟

در طراحی سایت با وردپرس، قالب‌ها نقش مهمی دارند. قالب‌ها قالب بندی و ظاهر وبسایت را تعیین می‌کنند ومثل لباس سایت هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی وبسایت خود را شخصصی‌سازی کنید. شاید بپرسید به چه صورت ؟ خب راستش را بخواهید قالب‌ها شامل تنظیمات طراحی، تنظیمات رنگ، طرح بندی صفحات و قابلیت‌های دیگر می‌شوند. جالب‌تر اینکه قالب‌ها می‌توانند بهینه‌سازی شده باشند و در نتیجه سرعت بارگذاری و کارایی وبسایت را بهبود بخشند، واقعا عالی است.

سایت وردپرسی

پلاگین وردپرس چیست؟

در طراحی سایت با وردپرس پلاگین‌ها امکانات و قابلیت‌های اضافی را به وبسایت شما اضافه می‌کنند. این افزونه‌ها توسط توسعه دهندگان (Developers) مستقل ساخته می‌شوند و می‌توانند امکاناتی مانند فرم‌سازی، بهینه‌سازی SEO، نمایش آمار و تحلیل وبسایت، افزودن فروشگاه آنلاین و دیگر ویژگی‌ها را به وبسایت اضافه کنند. پلاگین ها سه نوع دارند:

  • رایگان: نوع رایگان را از سایت org یا مخزن وردپرس در سایتتان میتوانید دانلود کنید.
  • پولی یا پریمیوم: نوع پولی را می‌توان از سایت های معتبر تهیه کرد.

سوالات متداول:

  • آیا برای طراحی سایت با وردپرس نیاز به دانش برنامه‌نویسی و کد‌نویسی دارم؟

خیر،جالب است بدانید که استفاده از وردپرس نیاز به دانش برنامه‌نویسی ندارد. با راهنمایی‌های مناسب و آموزش‌های آنلاین، می‌توانید به راحتی با وردپرس کار کنید و وبسایت خود را طراحی کنید.

  • آیا میتوانم قالب و یا پلاگین‌های وردپرس را تغییر دهم؟

بله، یکی از خوبی‌های طراحی سایت با وردپرس همین است، شما می‌توانید قالب و پلاگین‌های وردپرس را بر اساس نیازهای خود تغییر دهید. با انتخاب قالب‌ها و پلاگین‌های مناسب، می‌توانید طراحی وبسایت خود را بهبود بخشید.

  • آیا وردپرس رایگان است؟

بله، خوشبختانه وردپرس یک نرم‌افزار متن‌باز است و می‌توانید آن را به‌صورت رایگان دانلود و استفاده کنید. همچنین، برخی از قالب‌ها و پلاگین‌ها نیز به صورت رایگان در دسترس هستند.

  • آیا وردپرس مناسب برای هر نوع وبسایتی است؟

باز هم بله، در طراحی سایت با وردپرس دست شما باز است و هر نوع سایتی را می‌توانید طراحی کنید. از وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا وبسایت‌های شرکتی و سازمانی، وردپرس قابلیت سفارشی‌سازی و تنظیمات متنوعی را برای شما فراهم می‌کند واقعا دیگر چه می‌خواهید؟

  • آیا وردپرس امن است؟

بله، وردپرس با ارائه به‌روزرسانی‌های منظم و استفاده از افزونه‌های امنیتی، امنیت وبسایت‌های ساخته شده با آن را تضمین میکند.

سخن پایانی

 اگر در زمینه‌ی طراحی سایت مبتدی هستید طراحی سایت با وردپرس می‌تواند نتطه‌ی شروع خوبی برای شما باشد، و یا اگر بیزینس خود را به تازگی راه انداختید سایت وردپرسی برای شما از هر نوع سایت دیگر مناسبتر است، وقتی بیزینس‌تان خیلی رشد کرد می‌توانید سراغ طراحی سایت سفارشی شده برای کسب و کارتان بروید، برای اوایل کار طراحی سایت با وردپرس کار شما را راه می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *