مطالعات نشان می‌دهد ۱۲ تا ۲۴ میلیون سایت تجاری (کسب و کار آنلاین) در سراسر کره‌ی زمین وجود دارد؛ تعداد زیادی است، مگر نه؟ پس پس رقابت برای آمدن در لینک‌های ابتدایی صفحه‌ی اول جست‌و‌جوی  گوگل هم بسیار بالا خواهد بود. برای اینکه در این دریای پر تلاطم و شلوغ، به اصطلاح سری تو سرها در بیاوریم و خودی نشان دهیم و لینک صفحات سایت ما جز اولین‌ها در صفحه‌ی نتایج گوگل باشد تا بیشتر دیده شویم و در نتیجه بیشتر بفروشیم، به متخصصین سئو نیاز داریم، ما در این مقاله سعی کردیم تا حدی به این سوال پاسخ دهیم که چگونه سئوکار شویم؟ با ما تا آخر این مقاله همراه باش.

چگونه سئوکار شویم

تعداد سایت‌های جهانی

نرخ رشد وب سایت‌های جهان در سال‌های ۱۹۹۱ تا  ۲۰۲۲

سئو SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) فرایند بهبود رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. سئو یک مهارت ضروری برای هر صاحب کسب‌وکاری است که می‌خواهد در فضای آنلاین دیده شود و به موفقیت برسد.

چگونه سئوکار شویم؟

اگر می‌خوهید بدانید چگونه سئوکار شویم، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اصول اولیه سئو را بیاموزید. قبل از هر چیز، باید آموزش سئو را بگذرانید. این شامل یادگیری در مورد انواع مختلف سئو، عوامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو و نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو است.
  2. قدم بعدی برای اینکه بدانیم چگونه سئوکار شویم کسب تجربه است. بهترین راه برای یادگیری سئو، تجربه کسب کردن است. می‌توانید این کار را با کار بر روی وب‌سایت خود، کمک به دوستان و خانواده در بهینه‌سازی وب‌سایت‌های‌شان یا کار به عنوان دستیار سئو (کارآموز سئو) در یک شرکت انجام دهید.
  3. از منابع آنلاین استفاده کنید. اینترنت منبع عالی برای اینکه بدانیم چگونه سئوکار شویم، است. می‌توانید مقالات، کتاب‌ها، دوره‌های آنلاین و غیره را پیدا کنید که به شما در یادگیری سئو کمک می‌کنند.
  4. با جامعه سئو ارتباط برقرار کنید. جامعه سئو بزرگ و فعالی وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری سئو کمک کند. می‌توانید در انجمن‌های آنلاین سئو، کنفرانس‌ها و رویدادهای سئو شرکت کنید.
  5. گوگل ادز را یاد بگیرید. گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است که به شما امکان می‌دهد در نتایج جستجو ظاهر شوید. یادگیری گوگل ادز می‌تواند به شما در افزایش ترافیک وب‌سایت و درآمد خود کمک کند.

برخی از منابع آنلاین مفید با هدف اینکه چگونه سئوکار شویم

  • Moz
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Backlinko
  • Neil Patel
  • HubSpot

برخی از این منابع بلاک و برخی ویدئو هستند، با پیروی از مراحل ذکر شده در بالا، می‌توانید تا حدود قابل قبولی به جواب چگونه سئوکار شویم برسید.

moz weblog

مجله سایت Moz

تعداد زیادی از مقالات کاربردی در حوزه سئو

چگونه سئوکار شویم

سایت Neil Patel

منبع خوبی برای مقالات و ویدئوهای سئو

چند نکته اضافی برای موفقیت در سئو

  • به روز باشید. سئو یک فرایند در حال تغییر است، بنابراین مهم است که به روز باشید و با آخرین تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو آشنا باشید.
  • به دنبال کیفیت باشید. سئو یک فرایند بلندمدت است، بنابراین مهم است که بر کیفیت تمرکز کنید. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید که برای کاربران مفید و ارزشمند باشد.
  • صبر داشته باشید. اینکه چگونه سئوکار شویم، زمان می‌برد تا نتایج آن را مشاهده کنید. پس صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید.

کارشناس سئو کیست

برای اینکه بدانیم چگونه یک سئوکار شویم بیایید ببینیم کارشناس سئو کیست؟ کارشناس سئو یا متخصص سئو، کسی است که در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو تخصص دارد. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) فرایند بهبود رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

کارشناس سئو با استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو، سعی می‌کند تا وب‌سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بهینه‌سازی فنی وب‌سایت، سئو تکنیکال SEO Technical
  • بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت ، سئو داخلی SEO On Page
  • بهینه‌سازی لینک‌های وب‌سایت، سئو خارجی SEO Off Page

کارشناس سئو با بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، می‌تواند ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد و به کسب‌وکارها کمک کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

در ادامه برخی از وظایف و مسئولیت‌های کارشناس سئو آورده شده است:

  • انجام تحقیقات کلمه کلیدی
  • بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای کلمات کلیدی هدف
  • بهینه‌سازی ساختار و معماری وب‌سایت
  • بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت
  • ایجاد و مدیریت بک لینک‌ها
  • ردیابی و تحلیل نتایج سئو
چگونه سئوکار شویم

و اما سخن پایانی

کارشناس سئو می‌تواند به صورت کارمند در یک شرکت یا به صورت آزادکار Freelancer  فعالیت کند و خدمات سئو را به کسب‌وکارهای مختلف ارائه دهد. برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو، باید دانش و مهارت‌های لازم در زمینه سئو را کسب کنید. می‌توانید در دوره‌های آموزشی سئو شرکت کنید، کتاب‌ها و مقالات سئو را بخوانید و تجربه عملی در زمینه سئو کسب کنید. اگر سوالی در ذهن دارید که در مقاله جواب آن را پیدا نکردید حتما برای‌مان کامنت کنید تا به شما جواب بدهیم. اگر نیاز به مشاوره در باره‌ی خدمات سئو دارید با ما تماس ‌بگیرید.

این نوشته در سئو ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

2 دیدگاه برای “چگونه سئوکار شویم؟

  1. سمیرا گفته:

    سلام، من تازه با این حوزه آشنا شدم میشع لطفا یک مرکز خوب برای یادگیری سئو به من معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *