فکر کنید کسب و کارتان را در بستر آنلاین راه انداخته‌ و پولی قرض گرفته اید و نیازمندید فروش بالایی در ابتدای مارکتینگ آنلاین داشته باشید تا احتمالا چک های‌تان برگشت نخورد! یا نه، اصلا چکی هم در کار نیست، دوست دارید زود بفروشید تا انگیزه تان بالا رود برای ادامه‌ی کار، حالا به درآمد رسیدن با روش‌های سئو کمی زمان‌بر است و صبوری می‌خواهد، باید چه کار کنید؟ چاره‌ای هست برای فروش سریع در بستر آنلاین؟ به نظرتان تبلیغات کلیکی گره‌ای از مشکلاتتان باز می‌کند؟ به نظر ما، بله

چون اینها سوال‌های چالشی برای ما هم بوده است، پیشنهاد می‌کنم بخوانید و به کار ببرید تا از نتایج تبلیغات کلیکی در کسب و کارها انگشت به دهان بمانید.

همین اول کار ببینیم که اصلا تبلیغات کلیکی چیست؟

اگر می‌خواهید درباره‌ی سئو بیشتر بدانید، مقاله آموزش سئو را بخوانید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یک روش تبلیغاتی آنلاین است که در آن به ازاء گرفتن پول از تبلیغ دهنده، به او این اجازه را می‌دهد که تبلیغش را در صفحات وب و نتایج جست‌وجو قرار دهد، یادتان باشد به محض کلیک کاربر روی تبلیغ، مقداری از شارژ آن تبلیغ کم می‌شود و کاربر وارد صفحه مورد نظر تبلیغ دهنده می‌شود.

 اجزای تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی شامل چند عنصر است که برای رسیدن به نتیجهی دلخواهتان باید از آن‌ها استفاده کنید. این اجزا را در ادامه برایتان نوشته ایم:

کلمات کلیدی: همان کلماتی که کاربر جست‌وجو می‌کند و با آنها تبلیغات ما برایشان نمایش داده می‌شود.

صفحه مقصد: صفحه ای که کاربر بعد از کلیک بر روی تبلیغ، واردش می‌شود.

 تبلیغ نوشته شده: سختش نکنیم، همان متن تبلیغ که به همراه لینک محصول یا خدمات نشان داده می‌شود.

بودجه: مقدار پولی که تبلیغ دهنده برای تبلیغات کلیکی پرداخت می‌کند.

محدوده جغرافیایی: منطقه مورد نظر که تبلیغات در آن نمایش داده می‌شوند.

منظور از تبلیغ کلیکی چیست

روند عملکرد تبلیغات کلیکی چیست؟

برای اینکه یک تبلیغ کلیکی داشته باشید، باید حتمن یک روند را طی کنید که در ادامه با هم می‌خوانیم:

ایجاد حساب کاربری: برای سفارش دادن تبلیغات کلیکی، وقتی به اکثر پلتفرم‌ها سر بزنید می‌بینید که از شما حساب کاربری می‌خواهند، پس بدون فوت وقت اطلاعات کاربری را وارد کرده و حساب کاربری‌ات  را ایجاد کن.

تعیین هدف و نوع تبلیغ: در این مرحله جذاب باید هدفتان از تبلیغ کلیکی مشخص شود، هدفتان می‌تواند افزایش فروش، افزایش آگاهی مشتریان، جذب ترافیک و یا هر چیزی که کسب و کارتان برای رشد نیاز دارد، باشد. در این مرحله حتی نوع تبلیغ کلیکیتان را هم باید انتخاب کنید، تبلیغتان متنی باشد؟ تصویری؟ یا شاید ویدیئویی؟ و …

تعیین هدفمند سازی تبلیغ: در این مرحله، باید هدفمند سازی تبلیغ را مشخص کنید. این شامل تعیین محدوده جغرافیایی، مشخص کردن نوع مخاطبان هدف، تعیین کلمات کلیدی و دسته بندی‌های مرتبط است.

تنظیم بودجه: باید بودجه روزانه یا بودجه کلی را تعیین کنید. می‌توانید مقدار بودجه مورد نظرتان را مشخص کنید و به تبلیغات‌تان محدودیت مالی بدهید.

ایجاد تبلیغ: حالا باید تبلیغ خود را ایجاد کنید. این شامل نوشتن متن تبلیغ، انتخاب تصویر یا ویدئو مرتبط، انتخاب لینک مقصد و دیگر جزئیات مورد نیاز است.

بررسی و تایید: در این مرحله، پیش نمایش تبلیغ خود را بررسی کنید و مطمئن شوید همه جزئیات صحیح و مطابق با نیازهایتان است. سپس تبلیغ خود را تایید کنید.

پرداخت و فعال سازی: برای فعال سازی تبلیغ کلیکی، باید بودجه مورد نیاز را پرداخت کنید.

بعد از انجام این مراحل، تبلیغ شما فعال می‌شود و نمایش داده می‌شود. در طول دوره تبلیغات، می‌توانید با استفاده از ابزارهای تحلیلی و گزارش‌های موجود، عملکرد تبلیغ خود را مشاهده کرده و آن را بهبود بخشید.

تبلیغات کلیکی چیست

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی قطعا مزایا و حتی معایبی دارد. قبل از سفارش تبلیغ بهتر است این ها را بدانید، بعدا نگوئید ما نگفتیم:

از مزایای تبلیغات کلیکی موارد زیر است:

کاربران را مستقیما به صفحه وب مد نظر تبلیغ دهنده هدایت می‌کند. شما می‌توانید نتیجه دقیق تبلیغتان و بازده سرمایه گذاریتان را اندازه بگیرید. در این روش رقابت نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگربالاتر است.

قبل از اینکه بخوانید، به نظر شما معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

اولین ایراد این تبلیغ این است که چون محبوب است، پس رقابت در کلمه کلیدی‌های محبوب خیلی بالاست. هزینه‌ی بالای تبلیغ در بعضی موارد، می‌تواند ایراد بعدی باشد. واما سومین ایراد می‌تواند این باشد که این تبلیغ نیازمند مدیریت مداوم و بروزرسانی مستمر است.

نکات مهم در طراحی تبلیغات کلیکی چیست؟

هنگام طراحی تبلیغات کلیکی، نکات زیر را در گوشه ذهنتان داشته باشید: شاید باورتان نشود اما اینجا هم عنوان جذاب و گیرا کار راه بنداز است. واضح و شفاف بودن همیشه جواب می‌دهد پس مزایا و فوائد محصول یا خدماتتان را واضح و روشن بگویید. یادتان نرود از تصاویر و گرافیک مناسب استفاده کنید. و نکته آخر، فراخوان قوی برای عملکرد کاربر تولید کنید.

استفاده از تبلیغات کلیکی برای رشد کسب و کار

این تبلیغ می‌تواند خیلی به رشد کسب و کارتان کمک کند، تصور کنید می‌توانید: بر روی کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. کاربران را به صفحه مقصد مورد نظرتان هدایت کنید. نتایج تبلیغاتتان را اندازه‌گیری کرده و حتی بهتر کنید. رقابت با رقبایتان را تحلیل کرده و بهترین استراتژی را انتخاب کنید. واقعا دیگر چه می‌خواهید؟ چه چیزی بهتر از این؟

استراتژی‌های موفق در تبلیغات کلیکی چیست؟

اگر می‌خواهید استراتژی موفقی در تبلیغات کلیکی‌تان داشته باشید، روش‌های زیر به احتمال قوی کار شما را راه می‌اندازد: حتما حتما بازارو رقبایتان را تحقیق، تجزیه و تحلیل کنید، انتخاب کلمات کلیدی دقیق و مرتبط برای تبلیغتان از واجبات است، و اما طراحی تبلیغات جذاب می‌تواند تیر آخر در موفقیت تبلیغ شما باشد، آخر اینکه تنظیم بودجه بهینه و به‌روز کار را برای شما جمع خواهد کرد.

منظور از تبلیغات کلیکی چیست

راهکارهای بهبود عملکرد تبلیغات کلیکی چیست؟

برای بهتر شدن عملکرد تبلیغات کلیکیتان می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید: بهبود کیفیت و جذابیت تبلیغات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی کمپین‌ها، تست  A/Bبرای امتحان عناصر مختلف تبلیغات. بهبود صفحه مقصد و تجربه کاربری.

ترفندهای حرفه‌ای در تبلیغات کلیکی چیست؟

اگر می‌خواهید بهره‌برداری حرفه‌ای از تبلیغات کلیکی داشته باشید از تکنیک‌های مدیریت بودجه برای بالا بردن بازده سرمایه گذاری‌تان استفاده کنید. یادتان نرود از ابزارهای تحلیل داده و مدیریت کمپین‌ها استفاده کنید. برای اینکه استراتژی‌تان را روز به روز بهترو بهینه کنید بررسی رقبا و مقایسه عملکردشان را در برنامه خود داشته باشید.

ابزارها و پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی کدامند؟

برای اجرای تبلیغات کلیکی، می‌توانید از ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید. برخی از معروف‌ترین ابزارها عبارتند از:

خارجی‌ها:

Google Ads Bing Ads

Facebook Ads

Twitter Ads

LinkedIn Ads

ایرانی‌ها:

ZarinPal

Ads MihanPay

Sarvan Advertising

BazarOnline

AsanTebliq

Arvan Advertising

نکات امنیتی در تبلیغات کلیکی چیست؟

امنیت حساب کاربری و تنظیمات حفاظتی را مرتب چک کنید. دسترسی به اطلاعات حساب کاربری را مدیریت و کنترل کنید. طبق معمول از رمزهای عبور قوی و دو مرحله‌ای استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

می‌توان از شبکه‌های اجتماعی هم به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای تبلیغات کلیکی نام برد. با استفاده از تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به دقت مخاطبین مورد نظر را هدف قرار دهید، تبلیغات را به صورت هدفمند و موثر به نمایش بگذاری و از قابلیت‌های مختلف هدفمندسازی و نمایش تبلیغات استفاده کنید.

در پایان

همان طور که قول داده بودیم فهمیدیم تبلیغات کلیکی چیست، حالا پیشنهاد ما این است بعد از خواندن مقاله بروید و اساسی فکر کنید، با افراد خبره مشورت کنید، ببینید برای تبلیغات کلیکی کسب و کارتان باید چه استراتژی‌ای بچینید تا بیزینس‌تان رشد کند و در نتیجه بیشتر بفروشید؛ راستی تا یادمان نرفته ما مشاوره آنلاین رایگان داریم، اگر نیاز به مشاوره در زمینه تبلیغات کلیکی دارید شماره تلفن و ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید، سعی می‌کنیم گره از مشکل‌تان باز کنیم حتی اگر ندانید مشکل از کجاست.

این نوشته در سئو ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *